Sunday, December 5, 2010

THREE DOWN FIVE MORE TO GO

Salam warga pailang!
pa habaq!
lama btoi no orang tak update blog nih.
jadi aku dengan rasa tak malunya merajinkan diri aku mengupdate blog nih.

sem 3 dah berlalu,
lagi 5 sem masih menunggu.
so sekarang aku nak kasi review skit tentang sem 3 yang baru saja menghembuskan nafas terkahir rabu lepas.
sem 3,kita berpindah dari kg wai tercinta ke Taman Semarak yang terkenal dengan Cafe Cik Mat.Memang selonoklah.Makan murah tapi kadang2 boring la jugak.kalo tak xdak la yang nak celapak p KFC ka McD ka..hahaha.cakap pasal kedai cik mat nih wa ada satu celita.ni just mau kasi info saja..kalo hampa mau tau,kafe cik mat tu kalo hari2 biasa dia punya untung boleh dapat dalam rm700 sehari.modal untuk makan tengahari lain,modal untuk mi goreng ka,koew teow tomyam ka,nasik bujang ayam ka yang tu lain punya modal.so kalo hari tu ramai yang datang makan tengahari,memang kedai cik mat untung lebih skit la.paling sikit untung depa dapat dalam rm400 sehari.tu kira gaji konco-konco cik mat la tu.tukang masak rm50 sorang.Ha brother cashier tu RM30 sehari.kalo untung lebih dapat lebih la,kalo sikit memang Cik Mat dapat balik modal ja.Apa-apa pun trimaslah cik mat noh.sem depan wa datang lagi.tutup celita cafe cik mat.

sikalng wa mau celita pasal study kita.sem ni kebanyakkan dak2 kita amik 11 jam kredit ja kan.kalo ikut memang sikit r tuh.tiga core subject,satu wajib.so dah credit hour skit memang banyak r lepak hour kita.kalo ikut yang sepatut3nya kita memang takdak masalah ngan study kita sebab banyak masa utk study tapi paham2 la kita kan.wa tak cakap pun lu olang sulah tau punya la.wa manyiak tidak menyangka yang wa suda kelugian untuk sem ni.sepatutnya kita boleh menaluh halapan yang tinggi utk score sem nih sebab sem lepas memang manyiak teruk kita punya prestasi.diolang olang-olang atasan kasi kita sikit punya cledit hour mungkin disebabkan ketelukan dan kebengongan result kita sem lepas.so sepatutnya,sepatutnya la memang kita dibeli(diberi) peluang untuk menyekorkan dili kita sem nih dan memodified Pngk kita ke tahap yang lebih cun.wa tau..wa tau..kita semua suda sedia maklum dengan pekala ini tapi itula..olang melayu cakap,sesal dahulu pendapatan,sesal kemudian cukai pendapatan.ada butui ka pelibahasa tu?wa talak ingat maa...wa halap lu olang paham apa yg wa ingin kasi tau..tapi kan wa lasa wa saja yang melasa begitu lugi..lu olang wa tatau la..mungkin lu olang suda melebut peluang ini dan berjuang ketitisan dalah terakhir.

apa-apa punn sem ini sula berakhir.sem balu bakal muncul tak lama lagi.yang lepas kasi lepas lo.yang akan datang kita kasi kaw2 punya.(sembang bleh la oii!).bak kata olang,macam P#^&A BEDONG!!!
sibenarnyia..setiap sem kita mau pulun punya...bukan sem2 tertentu sahaja tapi kita halus pandai mencali dan melebut peluang yang dibelikan(diberikan) kipada kita.wa ckp ini utk wa dan lu olang smua.adoi wa tak lalat mau tulis dah.tutup celita.








Oi sem depan mau jalan-jalan mana oi!!
aku tak sabaq nak perabih duit PT nih.
muahahahahahahaha!!!






yang butui2 ikhlas,
bo chun lai.

1 comment:

  1. aku komen disini..sudah tentu kden hak...btw...mmg betul..kita mmg terukk..(aku lah tuh)..so...apa2 pun dah usaha...serahlah segalanya..pada takdir...dah usaha berdoa so last selaki..tawakal ala Allah yek..apae pun all the best!!! sem depan nak kemana.. ni aku rase nak bukak foram kat fb nih..siap2 laj korag..pk diman perlu pergi ok??? btw ayie dah samapi pangkor..hak3!!!

    ReplyDelete

Followers

Powered by Blogger